Rust

7 september 2013 - Calzada del Coto, Spanje

Goed uitgerust afgelopen nacht, met 3 personen op een hele zolder. En een eigen toilet. Pas na 7 uur op gestaan, bakske koffie en een croissant uit verpakking. Er komt een jonge man binnen in de refuge, hij heeft vanaf vannacht 0.200 uur gelopen. Wil ook nog verder vandaag het gaat om de kilometers!!!!!!
Wat een verademing dat de vele pelgrims van van gisteren zich weer verspreid hebben over een groter gebied. Vanaf Ledigos kiezen we vandaag de alternatieve route, anders is het steeds weer langs de snelweg lopen.Heerloijk wat een rust en prachtige natuur. Tegen 13.00 uur arriveren we in Sahagun een behoorlijk grote stad, even lunchen en weg wezen.
Ook vanaf hier is een alternatieve route te kiezen, de route fransces.We belanden in Calzada del Coto. er is een refuge waarvan de sleutel in het dorp opgehaald moet worden.We zijn met 4 mensen dus keuze genoeg wat bedden betreft.
Straks even boodschappen doen in de enige winkel in het dorp voor een ontbijtje. Er is gelukkig wel een Bar waar we kunnen eten.
We zijn over de helft.

1. Isabella Liebregts: